Add Explanation
Add Meaning
$album_name
$date_release
$writer_name
New! Read & write lyrics explanations
  • Highlight lyrics and explain them to earn Karma points.
Ahli Fiqir – Samseng lyrics

Dialog)
Ya... Ok jugak la kita makan kat sini la senangduduk la... Duduk la duduk2
Hei!! Asal ko makan tempat aku ni
Hei!! Ko siapa hah!!
Ni tempat aku apsal ko duduk kat sini
Mana ada nama ko. Ni tempat ko
Woi!! (2x) ko siapa hah!!! Ko siapa hah!!!
Sekrang ko nak aper (3x)
Jgn carik pasal
Woii!!! (4x) (ramai2)
Kurang ajar
Woii!!! (5x) (ramai2)

Samseng (4x) ini bukan zaman samseng
Samseng (4x) bukan zaman banteng2
Samseng (4x) tiada tempat tunjuk samseng
Samseng (4x) ini bukan zaman samseng

Sudah banyak yg ku lihat didepan mata,
Pecah botol, pecah gelas, pecah kaca, pecah kepala
Nak rebut kuasa, siapa gagah, siapa perkasa, siapa lagi ramai anggota
Mana tempat, bila masa, kita jumpa, satu lawan satu, engkau dgn aku
Buka butang, buka baju hak... Hik... Huk...
Kita tunggu siapa yg akan jatuh dahulu
Yg menang akan jadi abg besar, tak perlu gusar, kiri kanan sentiasa ada org jaga
Bila berjalan kepak mula dibuka jaga jaga
Jgn cuba merenung mata. Amaran untuk semua
(dunia ini dia yg punya)

Samseng (4x) ini bukan zaman samseng
Samseng (4x) bukan zaman banteng2
Samseng (4x) tiada tempat tunjuk samseng
Samseng (4x) ini bukan zaman samseng

Dan didepanmu berbaris peluang-peluang dan tidak mahu pun engkau rebutkan,
Berderet-deret sasaran namun tidak satu peluru pun ko lepaskan
Kerana engkau hanya asyik berjuang entah untuk apa, dan demi siapa engkau juangkan,
Keberanianmu itu adalah himpunan puluhan anggota fei yong
Yg sibuk melaungkan suku-suku pantun, serta tuturkan kata kosong
Keberanianmu itu adalah tubuh-tubuh kaku saudaramu,
Bergelimpangan disimpang-simpang jalan yg telah engkau tewaskan
Keberanianmu itu adalah wajah-wajah kamu yg berbinkan dan berbintikan sianu dan sipolan,
Terpampang dimuka surat depan, ruang-ruang koran patuh kaki dan tangan...
Keberanianmu itu adalah anak-anak bangsamu dlm satu ikatan berkongsi kandang bergelar. Si banduan.

Apakah yg kan ko dpt hanya sorakan kuat naikkan semangat setelah bertemu hebat,
Engkaulah tuah engkaulah jebat, tiada siapa yg akan berani dekat,
Sampai bila ko nak jadi raja, membabi buta, bukalah mata,
Suatu hari ko pasti akan jatuh takhta, kehabisan bisa baru ko sedar mana pergi tuah,
Mana hilang jebat, mana kata semangat, mana kiri kanan dua, mana kata bersatu,
Mana isi dan kuku, mana sehidup semati, mana pergi.... Urgghh.... Semua janji

Bukan aku hendak mengata tapi sudah nyata,
Semakin bermaharajalela, semakin berleluasa

Satu demi satu bangsa ku menjadi layu, gugur dimedan perang ciptaan saudara2ku,
Bagaimana hendakku jelaskan pada generasi baru dunia maju tapi bukan kita nombor satu
Dunia serba canggih tapi kita masih menagih, dunia pesat membangun tapi kita masih mengalamun
Salah siapa lain makan nangka, lain kena getah, lain jadi cerita, lain jadi mangsa,
Kerana nila setitik rosak semua susu sebelanga.

Samseng (4x) ini bukan zaman samseng
Samseng (4x) bukan zaman banteng2
Samseng (4x) tiada tempat tunjuk samseng
Samseng (4x) ini bukan zaman samseng



Lyrics taken from http://www.lyricsmode.com/lyrics/a/ahli_fiqir/samseng.html

  • Email
  • Correct
Submitted byLil_Chelsea

songmeanings

      Write about your feelings and thoughts

      Know what this song is about? Does it mean anything special hidden between the lines to you? Share your meaning with community, make it interesting and valuable. Make sure you've read our simple tips.
      U
      Min 50 words
      Not bad
      Good
      Awesome!
      This page is missing some information about the song. Please expand it to include this information. You can help by uploading artist's image, adding song structure elements, writing song meaning or creating lyrics explanation.

      Featuredlyrics

      Explain

      [an error occurred while processing the directive]