Add Explanation
Add Meaning
$album_name
$date_release
$writer_name
New! Read & write lyrics explanations
  • Highlight lyrics and explain them to earn Karma points.
@-Pac – GOD Bless The Dead lyrics

Rest in peace to my mothafucka, Biggy Smallz
That's right boy, it's goin' on, right here, Thug Life
God bless the dead

God bless the dead and buried nigga
Don't worry if you see God, first tell Him, shit got worse
I ain't mad, I know you're representin' the crew
And I can picture you in Heaven with a blunt and a brew

Fuck the world, pain was a part of the game
If you a baller, money went as quick as it came
My role models gone or they locked in the pen
Straight hustlas, caught up in the whirlwind

The other day, I thought I seen my homeboy Biggie
Sayin', "Shit, don't stop, nigga" No pity
We all hoods and all we ever had was dreams
Money makin' mothafuckas plot scandalous schemes

In the gutter, you learn to have a criminal mind
I was addicted to tryin', never meant to do time
My epitaph will read, "Was the last of G's
Kicked the shit to make the white man bleed
God bless the dead"

God bless the dead, God bless the dead
God bless the dead

Man, ain't nobody promised me a thang
I been caught up in this game
Ever since I was a little motherfucka wantin' to hang
I can see 'em in my head, pow
Memories of my nigga but he dead now

Lookin' back in my yearbook, all the years took
Half my peers, they're stretched for years
And if I die, will they all shed tears?
Two to the dome, leave me alone, let me get my head clear

Paranoid got me lookin' in the mirror
Behind me, life without my nine, I'd rather do the time
See, I'm old enough to know that ain't no justice
Fuck the police and all the courts, same way they fucked us

And why the hell am I locked in jail?
They let them white boys free, we be shocked as hell
In my mind, I can see it comin'
And all the time it's a plot to keep a nigga, runnin'

By keepin' gun and never run unless I'm comin' at ya
Cry later but for now, let's enjoy the laughter
God bless the dead

God bless the dead, God bless the dead
God bless the dead

Rest in peace to all the motherfuckas that passed too early
All the young motherfuckas that was took in they prime
Real motherfuckin' G's, this one is for you
Yo Stretch, Biggy

Yo, Big this is to you my nigga
Springfield Hollis crew, Thug Life, YG's
Sendin' they respect, know I mean?

You my nigga for life, forever
You're always gonna be with a nigga
No matter what, don't forget that

I pray before I go to sleep
"Dear God, save my place before I start to eat
'Cause times is hard, so I'm covered to my knees, oh why?
Why you had to take my nigga with the rock I buy?

You had to take a good one, a ghetto hood son
Uzi weighin' a ton, niggas terrified of comin' from the young gun
Hearin' that they did it outta fear don't amaze me
But it's mind blowin', so I'm flowin', goin' crazy

Slip for cock the gun but he didn't run like a punk
He shoulda had the gage in the trunk
For spunk is what he had, kid, I'd ratha attack Big
Now, ya 'bout to smell the aftermath of what the mack did

Wannabe suckers wanna test, I'm tellin' you, yes
The teflon's 'bout to rip through your fuckin' vest
Guess who? I'll make a mess of your crew quick
The spirit Biggy Smallz and the [unverified] clique, yeah

God bless the dead, God bless the dead
God bless the dead, God bless the dead



Lyrics taken from http://www.lyricsmode.com/lyrics/p/pac/god_bless_the_dead.html

  • Email
  • Correct

songmeanings

      Write about your feelings and thoughts

      Know what this song is about? Does it mean anything special hidden between the lines to you? Share your meaning with community, make it interesting and valuable. Make sure you've read our simple tips.
      U
      Min 50 words
      Not bad
      Good
      Awesome!
      This page is missing some information about the song. Please expand it to include this information. You can help by uploading artist's image, adding song structure elements, writing song meaning or creating lyrics explanation.

      Featuredlyrics

      Explain

      [an error occurred while processing the directive]