New! Read & write lyrics explanations
  • Highlight lyrics and explain them to earn Karma points.

Cinta yang tulus dalam hatiku
Membuang hasrat mimpiku
Tuk bisa menyatakan sayang
Tuk bisa mengungkapkan semua
Pada dirimu

Tak mungkin bagiku tuk memilikimu
Segala rasa yang pasti tak mungkin
Tuk bisa kau terima semua
Tuk bisa kunyatakan rasa
Kucinta kamu

[Reff:]
Ketika bunga tak bermekar lagi
Dan dunia tak mungkin berputar lagi
Saat cinta tak membakar hati ini
Kau kan tahu betapa aku mencintaimu
Betapa aku menginginkan kamu

Tak mungkin bagiku tuk memilikimu
Segala rasa yang pasti tak mungkin
Tuk bisa kau terima semua
Tuk bisa kunyatakan rasa
Kucinta kamu

Back to reff: [2x]

Betapa aku menginginkan kamu



Lyrics taken from http://www.lyricsmode.com/lyrics/u/ungu/waktu_yang_dinanti.html

Correct | Report

Please input the reason why these lyrics are bad:

songmeanings

  • U
    UnregisteredDec 19, 2011 at 5:16 am
    I dedicated diz song 4 sumone yg prnah hdir dlm hdup ni... I'm so sorry klw aq ktakn mmg aq da x nak hdup dgn kw.. Sbb aq rsa cinta tu prlukn pngorbanan.. Klau hnya aq yg try tuk prthnkn cnta kta... X da mkna apa2.. N thx 4 evrything... Wlaupun hnya tuhan yg thu mcm mna rsa skitnya hti ni... Cuma stu je decision yg prlu aq bwt.. We need break up.. Supya ad space antra kta.. Btw.. Congratz sbb i got news that u had anew girl in ur lyf... Smpai skrg q ma c tngkn dri aq.. Aq x kn prnh dpt lpakan kw... I'm sure about that... Urmm.. But please don't ever come into my lyf again... N 4 ur girl.. Said to her that i'll never get u back.. Jgn rsau... Hope both of u hve a gud lyfe... Bye...
  • U
    UnregisteredDec 9, 2011 at 12:02 pm
    Ini maksud hatiku, ini lah keadaanku, dan ku tau kau tau dgn lagu kuungkapkan maksud ku... (karna dirimu jug cliquer walau sama2 dulu :)
  • U
    UnregisteredOct 31, 2011 at 10:32 am
    Maaf syg... Aku x bisa luahkan apa yg ada didalam hatiku.. Aku juga x pernah membalas cintamu.. Hingga kau menganggap aku membenci kamu... Tapi demi tuhan... Dari saat kau luahkan rasa cintamu... Aku juga rasakan hal yang sama... Cuma hatiku bisa mengatakan betapa aku cinta kamu.. Betapa aku ingin kamu... Walaupun kau tak aku miliki... Walaupun kau telah kecewa dan mencarimempunyai pengganti diri ku... Ketahuilah engkau... Bahawa aku benar - benar cinta kamu... Hingga kini.. Aku tak bisa menerima cinta yang lain... Dan ketahui lah engkau.. Aku masih menjaga rasa ini... Cinta ini hanya untuk kamu... Aku rela sendiri.. Dan cuma ditemani rasa cinta yang kini mungkin bukan lagi milik ku... Walaupun tak memiliki kamu.. Mencintai mu membuatku bahagia... Maafkan aku kerna tak mampu meluahkan curahan hati di hadapan mu... Maaf.. Maaf.. Maafkan aku...
  • p
    pincMay 1, 2011 at 12:39 pm
    Dedicated 4 : Juwan.
    Ketika aq mnulis ini, rasa cnta dan sygku masih ada untukmu. Jikalaupn nntinya jalan yg trbaik adalh brpisah, q ingin kw tw bhwa prpisahan bkn krn aq tlah brhenti mncintaimu atw mnyanyangimu, tp krn aq mrasa brjuang sndiri utk hubungn ini. Skpmu msh sja sprti itu, sngt lelah hti ini... Aq tdk bs sprti ini trs. Tlg yakinkn aq bhw hubungn ini msh patut d'prtahankn... atw memang hrs diakhiri...
  • b
    bulanMar 12, 2010 at 5:40 am
    this song i ddc8 4 some1 i luv so much...tapi malangnya...i have to wait...and i don't now y...but i hope..n really hope.. 1 day he will come back to me...

    Write about your feelings and thoughts

    Know what this song is about? Does it mean anything special hidden between the lines to you? Share your meaning with community, make it interesting and valuable. Make sure you've read our simple tips.
    U
    Unregistered
    Min 50 words
    Not bad
    Good
    Awesome!
    Explain

    Write an explanation

    Your explanation
    Add image by pasting the URLBoldItalicLink
    10 words
    Good
    Cool
    Awesome!
    Explanation guidelines:
    • Describe what artist is trying to say in a certain line, whether it's personal feelings, strong statement or something else.
    • Provide song facts, names, places and other worthy info that may give readers a perfect insight on the song's meaning.
    • Add links, pictures and videos to make your explanation more appealing. Provide quotes to support the facts you mention.
    Before you get started, be sure to check out these explanations created by our users: good, very good, great.
    ×