add artists photo
UGK
Add Explanation
Add Meaning
UGK

Living This Life lyrics

$album_name
$date_release
$writer_name
New! Read & write lyrics explanations
  • Highlight lyrics and explain them to earn Karma points.

[Chorus: Pimp C singing]
Lord it's so hard, living this life
A constant struggle each and every day
Some wonder why, I'd rather die
Than to continue living this wayyy

[Pimp C:]
Ughhhh, I don't wanna do this no mo' (no mo')
But this the only thang that I know
I keep a pistol in my back, and a gauge on the flo' (flo')
The laws and the d-boys wanna kick in my do' (do')
I'm a d-boy, didn't graduate
But I, got Ph. D from Pimp State
And I, got a Master's Degree in movin weight
And my, people dependin on me but they gon' be straight
Uhh - I wanna go to service
But I ain't been in so long, kinda make me feel nervous (nervous)
Cause they be lookin at me funny
Watchin the plate when I tithe, put in my money (money)
I don't wanna go back to that hell
Rather be dead than doin life in a jail cell
Die young oh well (well) I had a good life (life)
They rappin 'bout it but I'm out here payin the price

[Chorus:]

[Bun B:]
I wake up out of bed, right after the crack of dawn and
I give myself a - stretch up, a morning yawn and
See I'm a pawn in this neighborhood chess game
Move one step at a time, long as the Lord bless me (f'real)
I know the rest aim high, I'm tryin to aim it higher (higher)
Watchin the lames aspire (aspire) to street success mayne (mayne)
They tryin to blame the fire (fire) but that's like wettin water (water)
You either burnt or washed out, so get in order (order)
Everyday it's gettin harder to fuck with the flow
I'm tryin to keep, all of my motherfuckin ducks in a row (row)
I gotta see a man 'bout a dog and sell him a cat
If you don't know, then you don't know, dat's dat
Shit a dollar outta fifteen cents, I got a dime
Tryin to hustle up my way to a million, I gotta grind (gotta grind)
Walkin the line like cash, I'm on my mash
Two hundred yards behind in a hundred yard dash

[Chorus:]

[Bun B:]
Lord I'm sittin here on bended knee, my hands locked, eyes shut
Askin you to watch over me, no matter what
Even though I ain't too well behaved, I'm still a child of you
And faith in my Holy Father is all that keep me smilin through
The bad times and worse times, through it all
When my head is hangin low, you help me to stand tall
The only way I'm a ball, the only way I'm a shine
Is if you lookin after me while I'm out here on the grind

[Pimp C:]
Ungghh~! I know you bless the child that go get it
I'm the product of the ghetto, the flame of the city
So I talk the language of the ave
Forgive my dirty mouth please, I'm whippin slabs
Fifties, quarters and the whole thangs
Balance on my life on the fo' beam
And I need codeine just to say sane
I'm steady prayin to you but I don't know your real name

Knahmtalkinbout!
But I'm under the impression that if your heart is in the right place
Your prayers gon' get heard anyway
So some say Jah Jah, some say Allah
Some say Jesus, some say... Yeshua Ben'ta, knahmalkinbout
Ay man I just look like this man, knahmtalkinbout
I ain't get this far bein no square man
You wanna hide some'n from black folks, they say you can put it in a book
I don't believe that
Cause I done read fo' libraries worth of books
I got some knowledge y'all need to get up on mayne
But hold a pair of hearts, knahmtalkinbout
The Forty-Eight Laws of Power, knahmsayin the art of war
The secret societies of America, knahmtalkinbout
Everythang ain't what it look like man
And don't judge every book by it's cover... Ya dig!
Hold up



Lyrics taken from http://www.lyricsmode.com/lyrics/u/ugk/living_this_life.html

Report

Please input the reason why these lyrics are bad:

songmeanings

      Write about your feelings and thoughts

      Know what this song is about? Does it mean anything special hidden between the lines to you? Share your meaning with community, make it interesting and valuable. Make sure you've read our simple tips.
      U
      Unregistered
      Min 50 words
      Not bad
      Good
      Awesome!
      Explain

      Write an explanation

      Your explanation
      Add image by pasting the URLBoldItalicLink
      20 words
      Good
      Cool
      Awesome!
      Explanation guidelines:
      • Describe what artist is trying to say in a certain line, whether it's personal feelings, strong statement or something else.
      • Provide song facts, names, places and other worthy info that may give readers a perfect insight on the song's meaning.
      • Add links, pictures and videos to make your explanation more appealing. Provide quotes to support the facts you mention.
      Before you get started, be sure to check out these explanations created by our users: good, very good, great.
      ×