New! Read & write lyrics explanations
  • Highlight lyrics and explain them to earn Karma points.

Are you ready?
I came across the ocean on a subway line,
invited to a wedding party of some friends of mine.
North, south, east even west,
I knew when I arrived the party would be fresh.
So my train stopped at the dock,
I felt that it was time to hit the hop,
to the hip-hip, the hop you don't stop,
yeah, that party rocked.
I wanted something to drink and a bite to eat,
a place to go party and rock to the beat.
So when I turned the corner, to my surprise
I heard a sound that made me realise.
I heard a sound when I turned the corner,
I knew that, that I was in the corner,
I heard the turn the corner what did I hear?
A hundred voices shout loud and clear.
This's what I heard them say:
Eisgekьhlter Bommerlunder,
Bommerlunder eisgekьhlt.
They said:
Eisgekьhlter Bommerlunder,
Bommerlunder eisgekьhlt.
Und dazu ein belegtes Brot mit Schinken,
ein belegtes Brot mit Ei.
Das sind zwei belegte Brote,
eins mit Schinken, eins mit Ei, Ei, Ei...
Check it out
They said the formula for feeling fine
is to drink Bommerlunder all the time,
so come on you all and you're drinking up,
the Bommerlunder kinda make you shake your butt.
Oh yeah this drink is right on time,
they said a couple of sips and it can blow your mind,
you see to drink Bommerlunder you don't need class,
you can be a smelly bum sitting on your ass.
You can be a king or even a queen
and when you drink Bommerlunder you're on the scene.
You see, get something to drink and then stand on your head,
Bommerlunder rock the living and rock the dead.
So get off your seat and rock to the beat
to the beat stomp, stomp, stomp, stomp your feet
to the Bomme, Bomme, Bomme, Bommerlunder beat.
So check it out:
Eisgekьhlter Bommerlunder,
Bommerlunder eisgekьhlt.
They said:
Eisgekьhlter Bommerlunder,
Bommerlunder eisgekьhlt.
Und dazu ein belegtes Brot mit Schinken,
ein belegtes Brot mit Ei.
Das sind zwei belegte Brote,
eins mit Schinken, eins mit Ei.
Toten Hosen in the place to be,
all together now.
Let me hear you sing:
We don't want to, we don't need to
do that New York crap.
We're rockers, Punkrockers,
and this is how we rap.
It's gotta be hard,
it's gotta be loud,
to make us scream and shout. (Wait, wait, Dummkopfs!)
There's no way you can stop us
once we've started out.
You see rapping to the beat is not hard,
for me rap-rocking is my job.
This stuff you're talking sounds like crap,
you don't even understand the meaning of rap.
You don't even know how to keep the beat,
you all sound like a clown that stare right at me.
I can tell by the clothes and the way you look,
that you can never ever make it to the fashion-book.
But you can giggle, shout and do shit like that,
if you can't keep the beat you'll never make a rap like this
and you don't stop, that's not the way that you rap.
You better keep practising all night long
and maybe in a hundred years you'll have a hit song.
Well I'm sick and tired of this Bommerlunder-jive,
going back to New York where the people are alive.
So check, check, check it out, Freddy Love is gonna be about.
Eisgekьhlter Bommerlunder
Bommerlunder eisgekьhlt...



Lyrics taken from http://www.lyricsmode.com/lyrics/d/die_toten_hosen/hip_hop_bommi_bop_tap_into_america_mix.html

Correct | Report

songmeanings

Write about your feelings and thoughts

Know what this song is about? Does it mean anything special hidden between the lines to you? Share your meaning with community, make it interesting and valuable. Make sure you've read our simple tips.
u
Unregistered
Min 50 words
Not bad
Good
Awesome!
Explain

Write an explanation

Your explanation
Add image by pasting the URLBoldItalicLink
10 words
Good
Cool
Awesome!
Explanation guidelines:
  • Describe what artist is trying to say in a certain line, whether it's personal feelings, strong statement or something else.
  • Provide song facts, names, places and other worthy info that may give readers a perfect insight on the song's meaning.
  • Add links, pictures and videos to make your explanation more appealing. Provide quotes to support the facts you mention.
Before you get started, be sure to check out these explanations created by our users: good, very good, great.
×