New! Read & write lyrics explanations
  • Highlight lyrics and explain them to earn Karma points.

It's been a while
I know I shouldn't have kept you waiting
But I'm here now

I know it's been a while
But I'm glad you came
And I've been thinking 'bout
How you say my name
Got my body spinning
Like a hurricane
And it feels like
You got me going insane
And I can't get enough
So let me get it up

Ooh, looks like we're alone now
You ain't gotta be scared
Where you going now?
I'm a have to defrost on ya
Let's get it blazin'
We can turn the heat up if you wanna
Turn the lights down low if you wanna
Just wanna move you
But you're frozen
That's what I'm saying

Let me break the ice
Allow me to get you right
Let you warm up to me
Baby I can make you feel (Hot, Hot, Hot)
Let me break the ice
Allow me to get you right
Let you warm up to me
Baby I can make you feel (Hot, Hot, Hot)

So you warming up yet?

You got me hypnotized
I never felt this way
You got my heart beating
Like an 808
Can you rise to the occasion?
I'm patiently waiting
Cos' it's getting late
And I can't get enough
So let me get it up

Ooh, looks like we're alone now
You ain't gotta be scared
Where you going now?
I'm a have to defrost on ya
Let's get it blazin'
We can turn the heat up if you wanna
Turn the lights down low if you wanna
Just wanna move you
But you're frozen
That's what I'm saying

Let me break the ice
Allow me to get you right
Let you warm up to me
Baby I can make you feel (Hot, Hot, Hot)
Let me break the ice
Allow me to get you right
Let you warm up to me
Baby I can make you feel (Hot, Hot, Hot)

I like this part
Feels kinda good
Yeah

Let me break the ice
Allow me to get you right
But you warm up to me
(Baby I can make you feel) (Hot, Hot, Hot)
Let me break the ice
Allow me to get you right
But you warm up to me
Baby I can make you feel (Hot, Hot, Hot)



Lyrics taken from http://www.lyricsmode.com/lyrics/b/britney_spears/break_the_ice.html

Correct | Report

songmeaningsPost my meaning

  • JAK4never
    +2
    JAK4neverOct 17, 2008 at 8:01 am
    Haha, I'm not so sure bout the meaning of this song, but it totally has a cool beat, have that makes it cool. :) - JAK4never.
  • Lokomina
    +2
    LokominaMay 2, 2008 at 1:42 pm
    The song has a wicked beat and is seriously catchy! Katalina19oxo if you don't like the song then why did you look at its lyrics? :
  • dhatt_texas_qurll16
    -0
    dhatt_texas_qurll16Feb 26, 2010 at 6:27 pm
    My name is Lacey Potter and i am going to die in 10 days. i am sworn to secrecy by my horrible cousins. i will be very grateful if u copy and paste this message onto 6 other lyric pages. if u dont i will kill u in your kitchen one very rainy and dreary day and u will die on the floor bleeding and crying and nobody will hear u because i will do it when noone is home besides u. If u do it i will come to u in your dreams and tell u the aweful secret my very evil cousins have sworn me to. but bewarecause i am as skinny as a pole and my face is sinking into my skull and i have cuts all over my body pouring with blood because i have tried to escape the evil laughs and torture of my cousins but have failed miserably...
  • peChun
    -0
    peChunJan 7, 2009 at 11:19 am
    uiii...I am a FAN of Brit...I LOVED Brit...when I was a chilrend...until now...I love her...very much...NOW!!!...I hope she will always...happy and...will laugh in her dreams... Pé Chùn...LOVE U!!!
  • Lizzie323
    -0
    Lizzie323Dec 24, 2008 at 6:01 am
    anywayz i like this song i always furget to leave a comment ANYWAY dianna if your sisters name is Arus then Hi if not then Bye lol lol

    Write about your feelings and thoughts

    Know what this song is about? Does it mean anything special hidden between the lines to you? Share your meaning with community, make it interesting and valuable. Make sure you've read our simple tips.
    u
    Unregistered
    Min 50 words
    Not bad
    Good
    Awesome!

    Featuredlyrics

    Explain

    Write an explanation

    Your explanation
    Add image by pasting the URLBoldItalicLink
    10 words
    Good
    Cool
    Awesome!
    Explanation guidelines:
    • Describe what artist is trying to say in a certain line, whether it's personal feelings, strong statement or something else.
    • Provide song facts, names, places and other worthy info that may give readers a perfect insight on the song's meaning.
    • Add links, pictures and videos to make your explanation more appealing. Provide quotes to support the facts you mention.
    Before you get started, be sure to check out these explanations created by our users: good, very good, great.
    ×