New! Read & write lyrics explanations
  • Highlight lyrics and explain them to earn Karma points.

My friends feel it's their appointed duty
They keep trying to tell me all you want to do is use me
But my answer to all that "use me" stuff is...
I wanna spread the news that if it feels this good getting used
Oh, you just keep on using me until you use me up
Until you use me up

My brother sit me right down and he talked to me
Well, he told me that I ought not let you just walk on me
And, I'm sure he meant well, yeah, but when our talk was through I said, brother...
If you only knew you'd wish that you were in my shoes
You just keep on using me until you use me up
Until you use me up

Girl, sometimes, it's true you really do abuse me
Well, you get me in a crowd of high class people and then you act real rude to me
But oh baby, baby, baby, baby, when you love me I can't get enough
And, I wanna spread the news that if it feels this good getting used...
Oh, you just keep on using me until you use me up
Until you use me up

Talking 'bout you using me, well it all depends on what you do
It ain't too bad the way you're using me 'cause I sure am using you to do the things you do
Uh-huh, to do the things you do



Lyrics taken from http://www.lyricsmode.com/lyrics/b/bill_withers/use_me.html

Correct | Report

songmeanings

  • u
    -0
    UnregisteredJul 7, 2012 at 6:13 pm
    This is about two people who are deep in lust with a tad bit of guilt which has been over ridden by, "but it's sooo good to give up-
    For
    Now.
  • u
    -0
    UnregisteredOct 11, 2011 at 8:47 pm
    Dear jayay: if you are still alive, please let me say that you have a keen sense of the obvious.

    Yay! Yay! It's jayay!

    Write about your feelings and thoughts

    Know what this song is about? Does it mean anything special hidden between the lines to you? Share your meaning with community, make it interesting and valuable. Make sure you've read our simple tips.
    u
    Unregistered
    Min 50 words
    Not bad
    Good
    Awesome!
    Explain

    Write an explanation

    Your explanation
    Add image by pasting the URLBoldItalicLink
    10 words
    Good
    Cool
    Awesome!
    Explanation guidelines:
    • Describe what artist is trying to say in a certain line, whether it's personal feelings, strong statement or something else.
    • Provide song facts, names, places and other worthy info that may give readers a perfect insight on the song's meaning.
    • Add links, pictures and videos to make your explanation more appealing. Provide quotes to support the facts you mention.
    Before you get started, be sure to check out these explanations created by our users: good, very good, great.
    ×