New! Read & write lyrics explanations
  • Highlight lyrics and explain them to earn Karma points.

Ft. Trey Songz

(Ace Hood)
Chea
Ace Hood
See mama, all I want you to do is hold it down for me
I want you to be my ride or die
While I go get this money, I promise I'm get us out the hood baby

(Trey Songz)
Chorus
Even though I'm in the streets
You know exactly what I do
When I chase this paper
You aint gotta wait for me to bring it back home to you
Cuz I ride or die girl
We gon be good
And if you ride or die we gon make it out this hood

(Ace Hood)
Listen
Baby look, just ride with me
Swear that I got us mama
One thing I love about it
See you aint wit that drama
You be my ride or die like bonnie imma play the clyde
Promise to move you out the hood into a bigger house
That's why you never trip I'm grindin bump a 9-5
Gotta get this money, paper callin but you never whine
Gotta ask the cash come with bags you should see your eyes
That's why I surprise about you stacks to ease your worried mind
Cuz when I'm gone lil'mama home alone at every time
You never blowed my phone up yet cuz you respect the grind
And you never holla bout a problem keep it on the line
My gutta baby, never maybe always gonna ride

(Trey Songz)
Chorus
Even though I'm in the streets
You know exactly what I do
When I chase this paper
You aint gotta wait for me to bring it back home to you
Cuz I ride or die girl we gon be good
And if you ride or die we gon make it out this hood

(Ace Hood)
And um, we can do them long vacations
Thinking Jamaica lately
Can't take them deep relations, baby just keep it patient
Shawty know what I do
Shawty know who I be
You know I'm in these streets the only way that we gon eat
I keep it gutta never cut her when we in them sheets
I get sum cutta grap the duffle then I'm in the streets
Come back with bundles pimp a half a g and louie v
But you aint trippin never question bout a nigga g
We keep it real aint no other that could fill ya sneak's
I ride for you, you ride for me that's where we need to be
I hold you down, you hold me down and I fulfill your dreams
Your my Beyonce I'm hova wont you ride with me

(Trey Songz)
Chorus
Even though I'm in the streets
You know exactly what I do
When I chase this paper
You aint gotta wait for me to bring it back home to you
Cuz I ride or die girl we gon be good
And if you ride or die we gon make it out this hood

(Trey Songz)
Now what's the definition of a ride'uh
Through it all they gon stand right beside yuh
If you got one look em in the eyes
Tell em you gon ride
Tell em you gon ride (ri ri ri ri ri ride)
Till the wheels fall off or the day that I die
That's on my life aint nuthin wrong wit tryna love somebody
Tryna tell you shawty that

(Ace Hood)
Ace, and I promise this to you
Imma get us out this hood
Into them places that you thinkin that you never could
But you gotta ride like them tires on the mini coupe
Imma get this cash paper bags and give half to you
Forget them haters
Keep you tailored see what's sexy too
And I like your body all I think about is doin you
And I love the money so I guess it's like doin two
You ride or die same smile when you see the loot

(Trey Songz)
Chorus
Even though I'm in the streets
You know exactly what I do
When I chase this paper
You aint gotta wait for me to bring it back home to you
Cuz I ride or die girl we gon be good
And if you ride or die we gon make it out this hood

Yea yea yea
We gon make it out
We gon make it out this hood



Lyrics taken from http://www.lyricsmode.com/lyrics/a/ace_hood/ride_or_die.html

Correct | Report

Please input the reason why these lyrics are bad:

songmeanings

  • U
    UnregisteredJun 22, 2012 at 8:04 pm
    Someone that is going to be there for you for everything. The good times, the bad times.. They will be there for you no matter what.
  • l
    lomaxJun 1, 2011 at 6:50 pm
    bow... AWL BAD U GOING TO THINK ACE HOOD U GOT THEM DREADS AND LIKE UR SONG HUSTLE HARD... BOWWW
  • s
    -1
    SEXII10Dec 3, 2009 at 2:04 pm
    YEAH I LIKE THIS SONG THIS USE TO BE ME AND MY EX BF SONG BUT I STILL LIKE THIS SONG CUZ BASICALLY IT'S SAYING THAT THEY GONNA GIVE ON YOU, YA'LL GONNA FIGHT NO MATTER WHAT HAPPENS
  • j
    -1
    jasminecute30Dec 16, 2008 at 6:55 pm
    i think the meaning of this song is a person who will never let yu down n b wid yu through thick n thin
  • o
    -4
    obamaNov 6, 2008 at 1:15 pm
    i think that this song is really dope and my meaning to this song is if you with a person and you care for that person then you will ride with that person to the end and maybe yall will grow old together and die with each other. so whoever dont like that song is dumb as hell.

    Write about your feelings and thoughts

    Know what this song is about? Does it mean anything special hidden between the lines to you? Share your meaning with community, make it interesting and valuable. Make sure you've read our simple tips.
    U
    Unregistered
    Min 50 words
    Not bad
    Good
    Awesome!
    Explain

    Write an explanation

    Your explanation
    Add image by pasting the URLBoldItalicLink
    10 words
    Good
    Cool
    Awesome!
    Explanation guidelines:
    • Describe what artist is trying to say in a certain line, whether it's personal feelings, strong statement or something else.
    • Provide song facts, names, places and other worthy info that may give readers a perfect insight on the song's meaning.
    • Add links, pictures and videos to make your explanation more appealing. Provide quotes to support the facts you mention.
    Before you get started, be sure to check out these explanations created by our users: good, very good, great.
    ×