Add Explanation
Add Meaning
$album_name
$date_release
$writer_name
New! Read & write lyrics explanations
  • Highlight lyrics and explain them to earn Karma points.
Wc – Out On A Furlough lyrics

car* pulls up Hey *
fellas Any
of you guys seen Willie Calloway Wille?
who man, What?
you talkin bout Calloway?
Willie, Calloway What
this fool talkin bout Yeah?
If
y'all think I'm goin back to that muthafucka you're, crazy Muthafuckas
[
VERSE 1 W: C.]. It
all started on a Saturday night yo, I, was restin my nerves Coolin
at the pad smokin, herb Had
a show the next day so, I figured I'd rest Cause
when I throw a show I, like to give it my best Yo
that's, when I heard the telephone ring It
was my homie named Gee big, baller from around the way Said
he had a party and he wanted me to come And
I couldn't even front cause, I owed him one See
Gee, was a homie from a long time ago When
I was young he, used to let me get the rag 6-4 I
used to sell dope with him even, went to jail with him He
put me down ain't, no way I could forget about him So
now I got myself coolin at a party On
amp playin, dominos drinkin, Bacardi Sittin
at a table with some fools I don't know Rollin
the Endo and, sippin on Cisco I
had a feelin that just wouldn't quit Bein
around too many high rollers made me itch I
ain't the one to wear silk so, I felt like a jerk Cause
I was the only in some jeans and a t-shirt Fools
kept stearin at me lookin, kinda funny Big
Six on the table takin all the money The
party was on until the drink got low That's
when Gee slid me 10 to make a run to the sto' He
wanted me to roll with his homie named Joe Smart
baller by, the way who, drove a raggedy Pinto That's
when I knew right then and there I
had a funny-ass feelin it was trouble in the air Cause
now I'm on the roll with this nigga named Joe Who
wore [ ]???with a big-ass afro Just
my luck we got pulled to the side (What
happened )?Cocaine in the back of the ride Since
I ain't a snitch I, was thrown in the jailhouse Doin
5 years over dope I didn't know about No
more women and, no more shows Wish
I was out on a furlough [
CHORUS ] Time
again you wanna lock me up Lock
me up lock, me up Time
again you wanna lock me up A
nigga like me you, wanna lock me up [
VERSE 2 W: C.]. So
now I'm in the jailhouse gettin all swoll' Doin
2 to 5 for this nigga I don't know Fools
say jail ain't nothin to sweat But
if you ain't got a rep you, gotta claim your set But
I don't bang y'all, so, what can I say I'm?
just a funky rapper from around the way But
right in my face about a million brothers stood Throwin
up gangsigns representin, they neighborhood Brother
named Black who ran the yard Told
me "Bust, a funky rap and, you won't need a bodyguard" Don't
get me wrong y'all, I'm, far from soft But
for the next six months I was rappin my ass off Now
here we go I, had the whole jailhouse Rockin
back and forth and, even the wardens Threw
their hands in the air while I bust a rhyme But
now the chow line y'all, was, one big showtime But
that's when a riot jumped off And
they threw me in the box for startin it off They
told me for the next 7 months if, I laid low Then
I'd be egible for a furlough [
CHORUS ] [
VERSE 3 W: C.]. Finally
I'm out on a furlough Back
on the streets in a Coupe that's sittin kinda low Yo
come, to find that the group Low Pro done went solo Now
it's all aobut the Maad Circle I'm
hangin out with Tunes and Coolio Drinkin
out the brown paperbag dodgin, my P O.I'm.
only 'posed to be out for one day But
the judge don't know that I'm a runaway Something
like a fugitive but, I don't run I, bust back y'all, No
more sittin in the hole eatin chew balls Now
I pack my bag and grab my gat And
have the Maad Circle put me down on contract And
lay low like a snake in the grass Change
my profile and do away with the past And
now I'm gettin paid to be a vocalist Accordin
to the law though, I'm wanted on a hit list Crazy
Tunes Coolio, and Gee's the Maad Circle And
still to this day yo, I'm, out on a furlough [
CHORUS ] (He's
probably twenty-somethin years old And
he gon' do 20 probably, gon' do 20 years That's
what he hollerin about you, know Cause?
the guy he's, - he 20 years old You
know he, in his twenties He's
rude and, all that right there you, know He
might - It's
just like me I:
came in the penitentiary when I was 22 years old You
know that's, - that's the baby You
know now, - now I'm 40 You
see what I'm sayin The?
man talkin bout he want me to do - 20 mo' years)



Lyrics taken from http://www.lyricsmode.com/lyrics/w/wc/out_on_a_furlough.html

  • Email
  • Correct

songmeanings

      Write about your feelings and thoughts

      Know what this song is about? Does it mean anything special hidden between the lines to you? Share your meaning with community, make it interesting and valuable. Make sure you've read our simple tips.
      U
      Min 50 words
      Not bad
      Good
      Awesome!
      This page is missing some information about the song. Please expand it to include this information. You can help by uploading artist's image, writing song meaning or creating lyrics explanation.

      Featuredlyrics

      Explain

      [an error occurred while processing the directive]