New! Read & write lyrics explanations
  • Highlight lyrics and explain them to earn Karma points.

Down low, down low ... down low, down low
Down low, down low ... down low, down low

You say you want me, but he needs you baby
Tell me what am I gonna do
About this fuckin' threesome love affair
If Mr. Biggs comes in and catches, oh my goodness
He'll be freakin' when lookin at your
Pretty titties in the air
Something about the way you switch that ass
When you're with him
Lookin' at me I can't believe he trust us like he do
Bloomin' dozen all that shoppin', takin' trips
While I was knockin' ain't no secret
Why i'd end up lovin' you

[chorus]
Down low, down low (keep it)
Down low, down low (gotta keep it on the)
Down low, down low (keep it on the)
Down low, down low (nobody has to know)

Secret lovers, undercover on the DL
Gettin' busy in the back of his Mercedes every night
Answers the phone when he goes home
And let him know that everything is A-OK
Ooh baby, damn this shit is tight
Passin' blunts to one another on 35th street
As you reminisce and tell me what he used to do for you
You makin' plans to be with me while he's at home
Meet you at college, baby this is where we do

[chorus]

Don Perry is what we're sippin'
While we're trippin on the fact that he's not here
It turns us on in every way
You say you stashed away some money for us
When you leavin'
Ooh dont tell me
When I look to see another day
I try my best to walk away but everytime I think about
That sweetest love you're givin' me, I hesitate
He's out the front, I'm in the back
I locks the front, he's in the back
And I'll be damned that silly bitch is screamin' LLAADDYY

[chorus]
Down low, down low (that's what ya get for that downlow shit)
Down low, down low (that's what I kept tellin' myself)
Down low, down low (and of every woman in the world)
Down low, down low (you had to go and mess with Mr. Biggs' girl)
Down low, down low (thatss what ya get for that downlow shit)
Down low, down low (hooooaayaaa)
Down low, down low (nigga don't think you can keep creepin')
Down low, down low (because what goes around comes right back on around again)

Yes it does, oh oh oh oh oh oh oh
Oooooh, oh oh oh oh oh oh
Sometimes you get lonely, yeah
You get lonely, oh oh oh oh oh oh oh oh
And sometimes you wanna call somebody up and tell them to Come comfort you
Yeah, oh oh oh oh oh oh oh oooh oh oh oh oh oh
Yeah, and it feels good, and it feels good, oh yeah, come in



Lyrics taken from http://www.lyricsmode.com/lyrics/r/ron_isley/down_low_nobody_has_to_know.html

Correct | Report

Please input the reason why these lyrics are bad:

songmeanings

  • c
    cleerellJul 29, 2008 at 9:09 pm
    down low means a man and a woman is kickin under the table{with no one knowin,duh,they dont actually be under the table literally}(i had to put that there so yal wouldnt think that!!!thats what my lil sister thought!)

    Write about your feelings and thoughts

    Know what this song is about? Does it mean anything special hidden between the lines to you? Share your meaning with community, make it interesting and valuable. Make sure you've read our simple tips.
    U
    Unregistered
    Min 50 words
    Not bad
    Good
    Awesome!
    Explain

    Write an explanation

    Your explanation
    Add image by pasting the URLBoldItalicLink
    10 words
    Good
    Cool
    Awesome!
    Explanation guidelines:
    • Describe what artist is trying to say in a certain line, whether it's personal feelings, strong statement or something else.
    • Provide song facts, names, places and other worthy info that may give readers a perfect insight on the song's meaning.
    • Add links, pictures and videos to make your explanation more appealing. Provide quotes to support the facts you mention.
    Before you get started, be sure to check out these explanations created by our users: good, very good, great.
    ×