add artist photo
Prince
Add Explanation
Add Meaning
Prince

The Word lyrics

$album_name
$date_release
$writer_name
New! Read & write lyrics explanations
  • Highlight lyrics and explain them to earn Karma points.
Prince – The Word lyrics

What is this new xhaltation
That eye just can't explain?
What are these new inspirations
That eye can't get out my brain?
How am eye gonna sleep with this feeling
Rushing all through my veins?
Get up, come on let's do something
Don't you wanna go get saved?

The night is calling you 2 act
Act upon every urge
You can't get no satisfaction
If you ain't got the courage
Eye don't know what u're afraid of
Eye don't know what u've heard
Get up, come on let's do something
Don't you wanna know the word?

Who's gonna save us when them spiders get next 2 you?
Spinning their sticky webs around what you do
We gotta safeguard against 4ked tongue and the treachery of the wicked 1
Get up, come on let's do something

Don't matter how far you have 2
The truth has got to be told
Don't matter how shiny ur lips
They'll never b streets of gold
They might try 2 get us crazy
Cuz they don't know what eye've heard
We got this new xhaltation
Eye'm talking about the word

Who's gonna save us when them spiders get next to you
Spinning their sticky webs around what you do
We gotta safeguard against 4ked tongue and the treachery of the wicked 1
Get up, come on let's do something

Get up, come on let's do something
No reason to feel this pain
Get up, come on let's do something
Come on, go, let's get saved
Get up, come on let's do something
No reason to feel this pain
Get up, come on let's do something
Come on, go, let's get saved

Get up, come on let's do something
Get up, come on let's do something
Get up, come on let's do something
Get up, come on let's do something
Don't you wanna hear the word?



Lyrics taken from http://www.lyricsmode.com/lyrics/p/prince/the_word.html

  • Email
  • Correct

songmeanings

      Write about your feelings and thoughts

      Know what this song is about? Does it mean anything special hidden between the lines to you? Share your meaning with community, make it interesting and valuable. Make sure you've read our simple tips.
      U
      Min 50 words
      Not bad
      Good
      Awesome!
      This page is missing some information about the song. Please expand it to include this information. You can help by uploading artist's image, adding song structure elements, writing song meaning or creating lyrics explanation.

      Featuredlyrics

      Explain