New! Read & write lyrics explanations
  • Highlight lyrics and explain them to earn Karma points.

So here it goes
The story of my life so I've been told
Get on follow boy or you'll be left out in the cold

But I don't adapt
I'll let y'all adapt to me
In a business meeting wearing a hat matching to my t-shirt and jeans

But I don't give a damn
'Cause I know who I am
And you don't gotta understand
'Cause I can't change for no man

I chose to go along the road less traveled
I chose to go the road less traveled yeah

I play the American Game
But I don't play the same
I got my hat tipped down
I got my peace sign out
And I'm not gonna change

So here I am
Generation X and that now I'm happy as hell
'Cause I'm rockin' in here
On American soil, mmmm put it back

Because of you my friends
I can live my life and I can be
Free to be me
It's such a feeling to
Not have to give a damn
'Cause I know who I am
And ya'll don't gotta understand
'Cause I don't change for no man

'Cause I chose, to go along that road less traveled yeah
I chose to go along the road less traveled

I play the American Game
But I don't play the same
I got my hat tipped down
I got my peace sign out
And I'm not gonna change

If you don't give a damn
Let me see y'all raise your hands
You see you don't understand for no man
Help me sing

I play the American Game
But I don't play the same
I got my hat tipped down
I got my peace sign out
And I'm not gonna change

I play the American Game
But I don't play the same
I got my hat tipped down
I got my peace sign out
And I'm not gonna change

I play the American Game
But I don't play the same
I got my hat tipped down
I got my peace sign out
And I'm not gonna change

I play the American Game



Lyrics taken from http://www.lyricsmode.com/lyrics/o/o_town/american_game.html

Correct | Report

songmeanings

Write about your feelings and thoughts

Know what this song is about? Does it mean anything special hidden between the lines to you? Share your meaning with community, make it interesting and valuable. Make sure you've read our simple tips.
u
Unregistered
Min 50 words
Not bad
Good
Awesome!

Featuredlyrics

Explain

Write an explanation

Your explanation
Add image by pasting the URLBoldItalicLink
10 words
Good
Cool
Awesome!
Explanation guidelines:
  • Describe what artist is trying to say in a certain line, whether it's personal feelings, strong statement or something else.
  • Provide song facts, names, places and other worthy info that may give readers a perfect insight on the song's meaning.
  • Add links, pictures and videos to make your explanation more appealing. Provide quotes to support the facts you mention.
Before you get started, be sure to check out these explanations created by our users: good, very good, great.
×