New! Read & write lyrics explanations
  • Highlight lyrics and explain them to earn Karma points.

Yo, check this out right
Harlem on da rise
And you don't want no problem with us guys
M-A-dollar sign-E and if you ever out tryin' to find me
I think I should warn you
I get hard when I want to Angelettie, Bad Boy, niggas ain't ready

[Mase]
Yo, you the type of cat in the building holdin' the cracks
Sling some to niggas on the corner holdin' the gatts
Nigga come through or nigga kill, never blow back
You the nigga never did but send in all the facts
Yo, I know niggas like you cuz I meet 'em all the time
And I treat 'em with the 9 if they ever keep what's mine
If I lose I get loc, put a fool in the yoke
Two to his throat, take his jewels and his coat
More than likely, you ain't got to like me
And this might be the last time I take you nicely
For my legion, fill up the season and start squeezin'
Niggas talkin' shit, be behind the cars weavin'
There's no breathin', ain't nobody in here leavin'
You kill my man, I kill your bitch, now we're even
I'm from a cold world, where it's bleeding 20 degrees in Fahrenheit
Niggas get sniped for no reason
Do a lot of work, got plenty funds and many guns
Many sons, niggas do anything to anyone
And on the streets I don't doubt nuttin'
So when you talk to Mase better watch yo mouth son

[Mase & Busta Rhymes]
1 - Yo, if niggas wanna act we can act
You niggas wanna scrap, we can scrap
You niggas got gatts, we got gats
You niggas wanna style, we style
If you get foul, we get foul
You get wild, we get wild

Yo, if niggas wanna act we can act
You niggas wanna scrap, we can scrap
You niggas got gatts, we got gats
You niggas wanna style, we style
If you get foul, we get foul
You get wild, we get wild

[Mase]
Yo, started with a blue whip, got a silver new whip
Cuz feds watch when I do shit, keep poppin' up new shit
Think the whole Harlem World on some clue shit
We crisp bub sippers, drip club niggas
Peace to the street team, ya'll get love niggas
Six years ago I was the have-not nigga, hot nigga
Represent for all my block niggas
Now I'm 6 drop niggaz, baggette rock niggas
10 G's a show and I ain't even drop niggas
Shock niggas who thought I was a pop nigga
You go against Mase you get your wig rocked nigga!
Players like me'll leave your whole block bitter
Roll hard like when I see the bank stop nigga
Hustle is a hustle, so I never knock a nigga
Don't really fuck with Jane, but still I cop jigger

Repeat 1

[Mase]
Yo, I do this everyday, why brag about the glory?
Tell you the whole truth, never half the story
You wasn't no hater, you'd probably be happy for me
Billboard first shot in every category
Niggas say they love me, they don't love me
I know deep down they wanna slug me
I feel a vibe when they hug me
Luckily I rock jewels that be chuckie over Iceberg rugbie
Pushin' a Benz buggey, for better badge, roll fever for notes
And need I approach little niggas seated in coach
I mean, um, think it's smaller than the weed in my roach
The seed in my smoke, the niggas ain't cheap, they broke
Oh yeah, this my dough year
Jealousy and envy'll get you nowhere
You don't like me, bet against me
You right, got dough do whatever you like
I get front row seats on the night of the fight
My Roley too tight how many links, loosen my ice
And 'for I scoop the dice, bet a grand I be the duece spice
Niggas who'll make dough, I can affily with 'em
I'm dyin' from a sickness known as Willie-ism

Repeat 1 until fade



Lyrics taken from http://www.lyricsmode.com/lyrics/m/mase/niggaz_wanna_act.html

Report

Please input the reason why these lyrics are bad:

songmeanings

      Write about your feelings and thoughts

      Know what this song is about? Does it mean anything special hidden between the lines to you? Share your meaning with community, make it interesting and valuable. Make sure you've read our simple tips.
      U
      Unregistered
      Min 50 words
      Not bad
      Good
      Awesome!
      Explain

      Write an explanation

      Your explanation
      Add image by pasting the URLBoldItalicLink
      20 words
      Good
      Cool
      Awesome!
      Explanation guidelines:
      • Describe what artist is trying to say in a certain line, whether it's personal feelings, strong statement or something else.
      • Provide song facts, names, places and other worthy info that may give readers a perfect insight on the song's meaning.
      • Add links, pictures and videos to make your explanation more appealing. Provide quotes to support the facts you mention.
      Before you get started, be sure to check out these explanations created by our users: good, very good, great.
      ×