New! Read & write lyrics explanations
  • Highlight lyrics and explain them to earn Karma points.

[50 Cent]
Sh-sh-sh-shady
Aftermath, haha
G-G-G-G-G-Unit!, haha

[Chorus]
First we came here to set this party off right
Let's bounce tonight
And if they don't let us in through the front
We'll come through the side
Cuz i don't ever wanna leave the game without
At least saying goodbye
So all my people on the left, all my people on the right
Scream one last time

[Eminem]
Get your ass up for the doctor
One more time, get your ass up for the doctor
Come on now, here we go
Cliff hanger, it's another club banger
Got you hangin' on the edge of your seat
Get on down

[Dr. Dre]
Times up, games over, you lose, I win
'bout to show these knuckleheads how to do this here
Ooh yeah, new year, next phase, begin
Look who's got you goin' crazy again
I'm a trend, I set one every time I'm in
I go out and just come back full circle again
You a fad, that means your something that we already had
But once you're gone, you don't come back, too bad

[Eminem]
You're off the map now, radar can't even find you
We stay on the grind, you slip, we out-grind you
You walk around mad, you let your anger blind you
We walk around just playin' the violin behind you
Enough with all the pissin' and moanin', whinin' and bitchin'
Sit and observe, listen, you'll learn if you pay attention
Why ten multi-platinum albums later, three diamond
World-wide, we're on the charts with a bullet and still climbin'

[Chorus]

[Eminem]
When dr. dre say crunk, you will get it crunk, get it crunk
Crunk, crunk, crunk
And when 50 cent says jump, you get on what and jump
Jump, jump, jump, jump

[Dr. Dre]
The buzz is tremendous, we drop you all to sense it
I don't gotta promote it for you to know that doc is off the benches

[Eminem]
We keep the party rockin' off the henges
We ain't showin' off, we just goin' off popular consensus

[Dr. Dre]
But critics say that Doc is soft, Doc is talk
Doc is all washed up, knock it off
Who the fuck is Doc impressin'?
Doc is this, Doc is that, you got the wrong impression
You must be on the cock of Doc, cuz Doc left you all guessin'
So DJ take the needle and just drop it on the record (what)
We gon' have this mutherfucker hoppin' in a second (bump bump)
That's why we always save the best cut last
To make you scratch and itch for it like fresh cut grass

[Eminem]
Cuz we done swam with the sharks, wrestle with alligators
Spoke to a generation of angry teenagers
Whom if it wasn't for rap to bridge the gap
Maybe raised to be racist
Who may have never got to see our faces
Grace the cover of Rolling Stone pages
Broke down barriers of language and races
Just call on the cape crusaders
And leave it to me and Dre to pass the mic
And we can play the back and forth all day
Like the hot potato game, that's why we came to

[Chorus]

[Eminem]
50 cent, come on!

[50 Cent]
Bounce now, hands up, you know how we do
We make the club jump everywhere we go
It's no secret, everybody know
When Dre's involved, there's plenty money involved

[Dr. Dre]
And plenty honey's involved, the sunny Sunday's and palm trees
Cali, everyday it's just another party from the valley's
All the way to them 8 Mile alleys, let's rally

[Eminem]
Hands up for the grand finale
Now raise up out your seat, Dre is about to speak
Blaze a pound of weed six days up out the week

[Dr. Dre]
You could catch me in the studio bangin' out the beats to
Provide you with the heat that keep blazin' out your speaker

[Eminem]
So nervous, ain't never cuz Shady Aftermath together
Along with G-Unit Records presents the return of the-the Doc (and Shady)
No one could do it better
We tear the club up and leave without a strand of evidence and uh

[Chorus]

[Eminem]
Yeah, haha
Still Aftermath, 2006
And don't worry about that Detox album
It's comin', we gonna make Dre do it, haha
50 cent, G-unit, Obie Trice, D-twizzy, Stat Quo, Dr. Dre
We ain't leavin', let's go! haha
Ladies and gentlemen, thank you all for comin' out, peace!
Oh shit, I almost forgot
You're comin' with me [gun shots]
Haha, bye bye!
See you in hell, fuckers.



Lyrics taken from http://www.lyricsmode.com/lyrics/e/eminem/encore_lyrics.html

Correct | Report

Please input the reason why these lyrics are bad:

songmeanings

  • g
    0
    GigaloJan 7, 2010 at 4:15 pm
    i think this is a really good song!! i love the combination of Dr.Dre and Eminem(slim shady), but adding 50 cent into it?! thats great! I do think thats what he was doing, getting rid of slim shady, but his new music has a hint of him so i think he decided to revive him. but Eminem is great cause hes one of a kind. Or two of a kind. and Encore was to help out all of there rapping careers because around the time that "Encore" was released all of there rapping careers were heading downhill and that song threw em right back up on the charts
  • Lpluv
    0
    LpluvApr 13, 2009 at 1:28 am
    "Encore" features a line alerting listeners of Dr. Dre's upcoming album Detox. Eminem tells his audience "Don't worry about that Detox album. It's coming. We're gonna make Dre do it."

    At the end of the song, Eminem returns to the stage, starts shooting at the crowd, and shoots himself through the mouth. Many critics thought that it might have meant Eminem will totally stop his music career. Others see it as him getting rid of his alter ego "Slim Shady", and coming back as a whole new rapper. Eminem has stated that, at this moment in time, he is not certain about the future but that he will still be involved in the music industry. (The edited version fades out before the shooting segment begins.)

    Write about your feelings and thoughts

    Know what this song is about? Does it mean anything special hidden between the lines to you? Share your meaning with community, make it interesting and valuable. Make sure you've read our simple tips.
    U
    Unregistered
    Min 50 words
    Not bad
    Good
    Awesome!
    Explain

    Write an explanation

    Your explanation
    Add image by pasting the URLBoldItalicLink
    10 words
    Good
    Cool
    Awesome!
    Explanation guidelines:
    • Describe what artist is trying to say in a certain line, whether it's personal feelings, strong statement or something else.
    • Provide song facts, names, places and other worthy info that may give readers a perfect insight on the song's meaning.
    • Add links, pictures and videos to make your explanation more appealing. Provide quotes to support the facts you mention.
    Before you get started, be sure to check out these explanations created by our users: good, very good, great.
    ×