Add Explanation
Add Meaning
$album_name
$date_release
$writer_name
New! Read & write lyrics explanations
  • Highlight lyrics and explain them to earn Karma points.
Def Manic – Holding Back lyrics

[Verse:]

1, 2 and just holding back when I really gotta let it go,
Saw a chance to blow but she ain't never know,
They just praying never will amount to shit,
I told them once I don't ever fucken pistol whip,
Cause I ain't in that kinda life,
I'm white so I gotta fight for my right to fit in with this genre,
And this is what I think is really fucked up meditating with no wonder, damn
Never let me grow artistically and it's all right, Deprived creativity during the night, fuck it all
It's monkey see monkey do this year,
Young hearts be brave never ever fear,
They always say the best things in life are free,
So Ima look out for a girl who's s*** and has s** easily,
So I dunno how to say this Mrs Jada Fire,
I just wanna fuck you before I retire.

[Chorus - Angie Stone]
Holding back the years,
Thinking bout the fear I've had so long,
When somebody hear's,
Listen to the fear that's gone

[Verse 2:]

Check 1, 2 and Ima
Eat, play, work you're too good to be true and,
Look at me now but you acting real foolish,
Ima beast unleashed that's rare,
A feast with peace that rips and tears every single organ that you got,
Too hungry and determined to be at the top,
Keep saying it's your year man and you holding it down,
Haven't seen you do any shows around town,
Life giving me lemons so I just gotta sell em',
And then get em back, make something of myself really, Come back next year, smile for my haters in Philly,
Damn I'm too willing, bit more then yesterday,
Say hello to a bitch but it's a different maid,
Never self made, rock n roll sage,
Be inspired like the man Heavy D said,
So I sit back turn up this preset,
By age 30 I could be dead,
Gotta laugh, live, love, keep it all above.

[Chorus - Angie Stone]



Lyrics taken from http://www.lyricsmode.com/lyrics/d/def_manic/holding_back.html

  • Email
  • Correct

songmeanings

      Write about your feelings and thoughts

      Know what this song is about? Does it mean anything special hidden between the lines to you? Share your meaning with community, make it interesting and valuable. Make sure you've read our simple tips.
      U
      Min 50 words
      Not bad
      Good
      Awesome!
      This page is missing some information about the song. Please expand it to include this information. You can help by uploading artist's image, writing song meaning or creating lyrics explanation.

      Featuredlyrics

      Explain

      [an error occurred while processing the directive]